Porachunki Podatkowe

Porachunki Podatkowe

Podatki wpływają na Twoje życie!

W pewnym momencie stajesz się podatnikiem. Czy tego chcesz czy nie. Możesz kontrolować ten wpływ, aby nie był szkodliwy!



piątek, 2 grudnia 2011

PREZENTY WOLNE OD PODATKU

Prezenty dla kontrahentów, związane z promocją i reklamą są do określonej kwoty zwolnione z podatku. Promocja i reklama ma na celu zwiększenie popytu na towary lub usługi sprzedawane przez podmiot prowadzący akcje promocyjne i reklamowe. Reklama i promocja są skierowane do faktycznych bądź potencjalnych odbiorców towarów lub usług.

Zatem nieodpłatnie przekazanie kontrahentom prezenty (długopisy, kalendarze, pióra, świąteczne gadżety, ozdobne kosze zawierające kawę i słodycze) opatrzone logo firmy, bądź też zapakowane w opakowanie opatrzone logo firmy korzysta ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wręczanie prezentów o niskiej wartości, oznaczonych logo firmy ma na celu jej popularyzację poprzez rozpowszechnianie wiedzy o jej istnieniu oraz budowanie pozytywnych skojarzeń. Takie działanie należy zatem zaliczyć do promocji i reklamy firmy. Zatem na przedsiębiorcy w tym wypadku nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy, poszczególnym obdarowanym.

Wolna od podatku jest, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wartość nieodpłatnych świadczeń, otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł. Zwolnienie to nie ma jednak zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Zwolnienie, o którym mowa ma zastosowanie w przypadku otrzymania od świadczeniodawcy nieodpłatnego świadczenia w związku z jego promocją lub reklamą. Zwolnienie w praktyce ma zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno – reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne takie jak: kalendarze, upominki i drobne prezenty w postaci materiałów piśmiennych, jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł.

Aby przekazane świadczenie było wolne od podatku musi spełniać następujące warunki:

- musi nastąpić w związku z promocją lub reklama świadczeniodawcy,
- jednorazowo nie może być wyższe niż 200 zł,
- nie może być przekazane pracownikowi lub osobie, która pozostaje ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz