Czy w ewidencji przychodów należy wpisywać opłacone składki ZUS oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne? Podatnik prowadzi ewidencję przychodów, w tym sprzedaż opodatkowaną różnymi stawkami ryczałtu. Sprawdź, czy i jak w prowadzonej ewidencji przychodów ująć składki na ubezpieczenia społeczne, składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz czy tak samo wygląda to w przypadku prowadzenia jedynie ewidencji sprzedaży dla celów VAT.
Prawidłowe ujmowanie obciążeń w prowadzonej ewidencji ma wpływ na poprawność obliczenia wysokości podatku, główny przedmiot zainteresowania fiskusa w czasie kontroli podatkowej lub kontroli skarbowej.
Zasadą prowadzenia ewidencji przychodów z tytułu sprzedaży nieudokumentowanej jest dokonywanie wpisów na podstawie wystawionego na koniec dnia dowodu wewnętrznego, w którym w jednej kwocie powinna być wykazana kwota przychodu za ten dzień, z podziałem jej na przychody objęte poszczególnymi stawkami ryczałtu.
Podatnicy, pod pewnymi warunkami mogą zrezygnować z codziennego prowadzenia ewidencji przychodów dla celów ryczałtu, prowadząc jedynie ewidencję sprzedaży dla celów VAT.
Walka z cyberzagrożeniami
2 dni temu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz