Porachunki Podatkowe

Porachunki Podatkowe

Podatki wpływają na Twoje życie!

W pewnym momencie stajesz się podatnikiem. Czy tego chcesz czy nie. Możesz kontrolować ten wpływ, aby nie był szkodliwy!



wtorek, 16 listopada 2010

ULGA NA ZAKUP KASY FISKALNEJ

Podatnikowi nie przysługiwało prawo do odliczenia kwot wydatkowanych z tytułu zakupu kasy rejestrującej do otworzonego w związku z rozszerzeniem działalności punktu handlowego.

Prawo do odliczenia nie będzie również przysługiwało w stosunku do urządzenia fiskalnego, które w związku z zapełnieniem pamięci fiskalnej ma zastąpić kasę pracującą w pierwszym punkcie sprzedaży.

Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z dnia 13 kwietnia 2010 r.

W obecnym stanie prawnym, kwestie rozliczenia wydatków poniesionych w związku z nabyciem urządzeń fiskalnych regulują przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008 r. w sprawie odliczania i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących (Dz.U. nr 228, poz. 1509).

W myśl §3 pkt 1 ww. rozporządzenia dokonanie odliczenia następuje pod warunkiem złożenia przez podatnika do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania, które podatnik zamierza stosować do ewidencjonowania.

Odliczenia mogą dokonać podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie nie później niż w obowiązujących ich terminach, przy użyciu kas rejestrujących spełniających wymagania określone w przepisach dotyczących kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania (§3 ust. 2 rozporządzenia).

Skorzystanie przez podatnika z prawa do odliczenia części kwot wydatkowanych z tytułu zakupu kas rejestrujących, możliwe jest jedynie po spełnieniu łącznie warunków określonych przez ustawodawcę.

Należy jednak podkreślić, że prawo do odliczenia wydatków poniesionych z tytułu zakupu kas dotyczy wyłącznie tych kas, które zostały zgłoszone do użytkowania przez podatnika na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania, czyli jak wskazuje ustawodawca, na dzień powstania obowiązku.

Oznacza to, że ulgą nie są objęte kasy nabywane w przypadku niezaplanowanego w dniu rozpoczęcia ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących rozszerzenia działalności oraz kasy nabywane w celu wymiany starych modeli na nowe.

1 komentarz:

  1. Ja akurat rozliczam się jako podatnik VAT więc de facto nie potrzebuję mieć kasy fiskalnej. Jak dla mnie zawsze na początku roku ważną kwestią jest archiwizacja. bardzo fajnie ten temat opisano w https://www.connecto.pl/archiwizacja-dokumentow-w-przedsiebiorstwie/ i myślę, że warto jest się tym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń