Mimo wielu nowelizacji przepisów ustaw o podatkach dochodowych nadal pojawia się problem - czy wydatki na prezenty z logo firmowym stanowią koszty uzyskania przychodu. Trudność polega na ustaleniu, czy przekazywany gadżet z logo firmy, o wartości 100 zł jest jeszcze reklamą, czy już reprezentacją.
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych lub ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Koszty reprezentacji zostały wymienione jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).
Od dnia 1 stycznia 2007 r. nie stanowią kosztu uzyskania przychodów koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Zatem sprawa powinna być prosta, koszty poniesione na reklamę w całości powinny stanowić koszty uzyskania przychodów. Z uwagi jednak na brak legalnych definicji pojęć "reprezentacja" i "reklama" ocena jakie wydatki na reklamę czy reprezentację można zaliczyć w koszty podatkowe wcale nie jest łatwa.
Opłata za produkty z tworzyw sztucznych
4 dni temu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz