Porachunki Podatkowe

Porachunki Podatkowe

Podatki wpływają na Twoje życie!

W pewnym momencie stajesz się podatnikiem. Czy tego chcesz czy nie. Możesz kontrolować ten wpływ, aby nie był szkodliwy!



czwartek, 18 sierpnia 2011

REKLAMA CZY REPREZENTACJA? NADAL BRAK JASNOŚCI

Mimo wielu nowelizacji przepisów ustaw o podatkach dochodowych nadal pojawia się problem - czy wydatki na prezenty z logo firmowym stanowią koszty uzyskania przychodu. Trudność polega na ustaleniu, czy przekazywany gadżet z logo firmy, o wartości 100 zł jest jeszcze reklamą, czy już reprezentacją.

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych lub ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Koszty reprezentacji zostały wymienione jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Od dnia 1 stycznia 2007 r. nie stanowią kosztu uzyskania przychodów koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.

Zatem sprawa powinna być prosta, koszty poniesione na reklamę w całości powinny stanowić koszty uzyskania przychodów. Z uwagi jednak na brak legalnych definicji pojęć "reprezentacja" i "reklama" ocena jakie wydatki na reklamę czy reprezentację można zaliczyć w koszty podatkowe wcale nie jest łatwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz