Polskie przepisy dotyczące zryczałtowanego opodatkowania rolników, realizują wskazania wynikające z VI Dyrektywy zarówno w zakresie stworzenia mechanizmów prawnych umożliwiających uzyskanie zryczałtowanego zwrotu podatku przez rolników ryczałtowych.
Ustanawiają również procedurę umożliwiającą bezpośrednim nabywcom produktów zbywanych przez rolników ryczałtowych zwiększenie podatku naliczonego o wypłacone przez nich rolnikom ryczałtowym kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku, poprzez określenie obowiązku spełnienia, przez podatników VAT, jasno określonych i możliwych do wykonania warunków, jeżeli chcą skorzystać z prawa do pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczony.
Jeżeli na dokumencie zapłaty rolnikowi ryczałtowemu należności z faktury VAT RR brak jest wskazania jedynie daty wystawienia tej faktury, a spełnione są wszystkie inne warunki określone w art. 116 ust. 6ustawy o VAT, w tym podano numer takiej faktury pozwalający na jednoznaczne przyporządkowanie dokumentu zapłaty do konkretnej transakcji określonej w tej fakturze i zweryfikowanie terminowości dokonania tej zapłaty, pozbawienie nabywcy produktów rolnych prawa zwiększenia podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku w rozliczeniu za miesiąc, w którym dokonano zapłaty, narusza zasadę proporcjonalności wyrażoną w art. 31 ust. 3 w zw. z art. 2 Konstytucji RP.
Tak uznał Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 11 marca 2010 r.
Opłata za produkty z tworzyw sztucznych
5 dni temu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz